O nas Nasza szkoła powstała na mocy uchwały Rady Miasta Krakowa z 7 lipca 2010 r. w sprawie założenia publicznego Gimnazjum nr 82 w Krakowie i utworzenia Zespołu Szkół Ogólnokształcących nr 53 w Krakowie. Od roku szkolnego 2010/2011 - Zespół Szkół Ogólnokształcących nr 53 obejmuje: Szkołę Podstawową nr 51 z długoletnią tradycją oraz Gimnazjum nr 82 i Przedszkole nr 25 - młode, ale ambitne. Nasz ZSO ma wyjątkowy charakter - stanowią o tym: kameralność, swoisty klimat Bronowic oraz rozległe tereny zielone wokół budynku. Czynniki te mają duży wpływ na zapewnienie naszym wychowankom bezpieczeństwa, przyjaznej atmosfery oraz stworzenie im warunków wspomagających wszechstronny rozwój z uwzględnieniem indywidualnych możliwości każdego ucznia. Wykwalifikowana i ciągle doskonaląca się kadra pedagogiczna wspomaga uczniów w procesie samodzielnego i świadomego zdobywania wiedzy, a także w kształtowaniu właściwej postawy moralnej, opartej na wartościach uniwersalnych oraz tradycji. Wyróżnia nas także to, że jako jedna z niewielu szkół prowadzimy dwuoddziałowe i dobrze prosperujące przedszkole. Dzieci począwszy od najmłodszej grupy wiekowej (trzylatków) są wdrażane do bezstresowego przekraczania kolejnych etapów nauczania. Dzięki temu szybciej stają się samodzielne, łatwiej nawiązują kontakty z rówieśnikami, starszymi kolegami oraz osobami dorosłymi. Szkoła dysponuje dobrze wyposażoną pracownią komputerową z podłączonym Internetem, biblioteką posiadającą ponad dziesięć tysięcy książek oraz stołówką, która z roku na rok przyjmuje coraz więcej chętnych. Na terenie placówki odbywają się różnorodne zajęcia pozalekcyjne oraz prosperują dwie świetlice - dla dzieci młodszych i starszych. Nasi uczniowie od pierwszej klasy podejmują obowiązkową naukę języka angielskiego, a od klasy czwartej dodatkowo języka niemieckiego. Przez cały rok staramy się uatrakcyjniać naszym wychowankom zajęcia edukacyjne poprzez organizowanie licznych wycieczek, wyjść, konkursów, imprez i uroczystości szkolnych. Nasza misja i wizja Jesteśmy szkołą: zabezpieczającą realizację głównych celów edukacyjnych, a tym samym humanitarnych i demokratycznych wartości; przygotowującą uczniów do świadomego i odpowiedzialnego decydowania o sobie, pełnienia ról społecznych zgodnie z ogólnie przyjętymi normami, do poczucia dumy z własnego miejsca zamieszkania, do życia w zjednoczonej Europie; integrującą środowisko lokalne i odkrywającą jego tożsamość w ramach „małej ojczyzny”; współdziałającą w szerokim zakresie z rodzicami, lokalnymi władzami, instytucjami, z własnym obliczem - tradycją i tożsamością. Wizja szkoły Nasza szkoła realizuje potrzeby i oczekiwania całej społeczności szkolnej i środowiska lokalnego. Kształci i wychowuje na miarę XXI wieku. Dążymy do tego, by: Nasi uczniowie osiągali bardzo dobre wyniki kształcenia sprawdzane testami wewnętrznymi i zewnętrznymi. Brali udział i zajmowali wysokie miejsca w konkursach przedmiotowych, olimpiadach, zawodach sportowych, konkursach i przeglądach z różnych dziedzin, Wyniki w procesie kształcenia, wychowania i opieki będziemy osiągać poprzez umiejętne aktywizowanie uczniów, indywidualizację nauczania, rzetelne ocenianie uczniów, Właściwą atmosferę w szkole będziemy osiągać poprzez: dobre relacje interpersonalne zachodzące pomiędzy wszystkimi podmiotami szkoły, poprzez działania na rzecz bezpieczeństwa uczniów,szeroki wachlarz imprez i uroczystości szkolnych, otwartość szkoły na środowisko lokalne Zarządzanie placówką odbywać się będzie przy współpracy wszystkich organów szkoły Współpracować będziemy z rodzicami uczniów przy rozwiązywaniu ważnych problemów, opiniowaniu dokumentów tworzonych przez szkołę, współdecydowaniu o istotnych aspektach życia szkolnego. Będziemy wyposażać pracownie szkolne w sprzęt i pomoce dydaktyczne oraz najnowsze urządzenia techniczne. Absolwent naszej szkoły powinien: posiadać wysoką kulturę osobistą, być tolerancyjny, komunikatywny, odpowiedzialny za siebie i innych, wyposażony w wiedzę, która pozwoli mu na dalsze kształcenie, umieć współpracować w grupie, wyrażać swoje poglądy, dążenia, być przygotowany do wzięcia odpowiedzialności za podejmowane decyzje, być wrażliwy na piękno otaczającego świata.